חגורת בטן לאחר ניתוח - הדרך הקלה להחלמה לאחר ניתוח מתיחת בטן

היא מסייעת בהקלה בכאבים, מזרזת את תהליך הריפוי לאחר ניתוחי חזה ובטן ונחשבת לקלה ונוחה לשימוש, הנה כל הסיבות מדוע פלסטיקאים רבים בעולם ממליצים לשלב את החזייה הרפואית כחלק בלתי נפרד מתהליך הריפוי

השבועות הראשונים שלאחר ניתוח מתיחת בטן נחשבים לחשובים במיוחד היות ובמהלכם הגוף עובר שינויים ומקבל את קווי המתאר החדשים. לתקופת ההחלמה יש השפעה מכרעת על המראה שלך בשנים הבאות. בכדי לוודא שגופך יקבל את התמיכה הטובה ביותר, יש להשתמש בחגורת בטן כחלק אינטגרלי מתהליך הריפוי וההחלמה בתקופה שלאחר הניתוח. השימוש בחגורת בטן מאפשר לגוף לקבל תמיכה באזור הניתוח, להוריד באופן משמעותי את הנפיחות והנוזלים שהצטברו באזור בעקבות ההליך והיא אף מסייעת להזרמת דם טובה יותר לאזור. כל אלה יחד מסייעים לגופך לקבל תוצאות טובות יותר לאחר הניתוח.

לבישת חגורת בטן לאחר ניתוח – כל היתרונות

עברת ניתוח בטן? חגורת בטן הינה בגדר חובה והיא מומלצת על ידי מומחי פלסטיקה רבים בעולם כולו כחלק בלתי נפרד מהתקופה שלאחר הניתוח.

שיפור זרימת הדם – חגורת הבטן פותחה במטרה לעודד זרימת דם תקינה גם בימים שלאחר הניתוח, בהם תמצאי במנוחה במשך רוב הזמן. לבישת החגורה מסייעת בזרימת דם טובה ומפחיתה סיכון להופעת קרישי דם, וכך תורמת רבות להחלמת הגוף וריפוי רקמות העור הפגועות והצלקות שנגמרו בעקבות הניתוח.

מניעת זיהומים – לבישת חגורת בטן באופן נכון ובהתאם להנחיית הרופא המטפל בימים שלאחר הניתוח מסייעת בהפחתה משמעותית של הסיכון בסרומה. מדובר במצב שכיח במיוחד לאחר ניתוחי בטן, בו מתרחשת הצטברות נוזלים מתחת לעור. חגורת הבטן מפעילה לחץ מתמיד ואחיד באזור הבטן, לחץ זה דוחס פנימה את הרקמות והנפיחות וכך למעשה תורם בניקוז החוצה של נוזלים ובדילול משמעותי של הצטברות נוזלים.

הפחתת הסיכון לשטפי דם – לאחר ניתוחי בטן קיים סיכוי גבוה לדימום מתמשך, בעקבות הסרת עודפי עור וההליך הכירורגי שעובר האזור. הליך זה עלול לגרום להמטומה – מצב של שטף דם פנימי הנגרם בעקבות יציאה של דם מכלי הדם. הקפדה על לבישת חגורת בטן במהלך השבועות שלאחר הניתוח מסייעת בהפחתת הסיכון להתפתחות של שטפי דם וחבורות באזור.

שיכוך כאבים – לבישת החגורה מאפשרת הקלה משמעותית ברמת הכאבים בימים בזכות הפעלת לחץ מתמיד על אזור הניתוח המעודד תהליך ריפוי מהיר יותר. 

חשוב לקחת בחשבון כי בכדי ליהנות מתוצאות מקסימליות עלייך להקפיד ללבוש את חגורת הבטן במהלך תקופה של שלושת השבועות הראשונים שלאחר הניתוח, במהלך כל שעות היממה, כולל במהלך שעות הלילה. הנה כל היתרונות של חגורת הבטן כחלק הכרחי בתהליך ההחלמה:

כל הדרכים להחלים באופן הטוב ביותר

ניתוח מתיחת בטן הינו הליך רפואי המלווה במספר תופעות לוואי, בהן תחושת נימול ועור רדום באזור הבטן, תופעה שצפויה לעבור לאחר מספר ימים. הניתוח צפוי להותיר צלקת בשיפולי הבטן, שהינו אזור נסתר יחסית. אורכה של הצלקת נקבע על פי גודלה של רקמת העור אותה יש להסיר בניתוח.

  • אם את רוצה לקצר את משך ימי ההחלמה ולשוב לשגרת היומיום שלך באופן המהיר והטוב ביותר, הנה מספר נקודות חשובות בתהליך ההחלמה לאחר ניתוח מתיחת בטן:
    שמירה על היגיינה – כמו לאחר כל ניתוח, שמירה על היגיינה באזור בו בוצע ההליך בימים שלאחריו היא קריטית במניעת זיהומים וסיבוכים. חשוב שתשמרי על סביבה נקייה בכדי למנוע מאזור הניתוח להזדהם. לשם כך מומלץ להתקלח אחת ליום, לפחות. במהלך המקלחת יש לשטוף את אזור הניתוח בהתאם להוראות אותן קיבלת מהרופא המטפל. חשוב לשטוף ידיים היטב בטרם כל מגע עם סביבת פצעי הניתוח ואף ניתן להשתמש בכפפות רפואיות בכדי להקטין את הסיכון לחשיפה לחיידקים. בנוסף מומלץ להחליף מגבות, בגדים ומצעים בתדירות גבוהה בכדי לשמור על סביבה סטרילית ככל הניתן. במידה ואת נוהגת לישון עם חיית מחמד בבית, כדאי להימנע מכך במשך הימים הראשונים שלאחר הניתוח.
  • בזמן שיעול, צחוק או עיטוש, מומלץ לתמוך בשרירי הבטן בעזרת הידיים בכדי להקטין ככל שניתן את המתח הנגרם, אשר עלול להיות מלווה בכאבים.
  • נטילת משככי כאבים – במידה ואת חשה בכאבים בעוצמה גבוהה, תוכלי ליטול משככי כאבים שיקלו על הכאבים במהלך הימים הראשונים שלאחר הניתוח.
  • שמירה על תנועה – במהלך 3-4 הימים הראשונים שלאחר הניתוח תידרשי במנוחה מלאה, בכדי לאפשר לאזור להחלים. מיד לאחריהם חשוב שתקפידי על תנועה, בכדי לעודד זרימת דם טובה לאזור הניתוח ולמנוע פקקת וסיבוכים נוספים. חשוב לשמור על מנוחה אך להימנע ממצבים של שכיבה ממושכת במשך שעות רבות.
  • שתייה מרובה – הקפידי לשתות כמות מספקת של מים במהלך היום בכדי לעודד זרימת דם טובה יותר.

אנו מאחלים לך ניתוח קל ללא כאבים או סיבוכים מיותרים ומזמינים אותך להיעזר בחגורת בטן לאחר ניתוח מבית איסבלה, הנחשבת כאמצעי אפקטיבי ומומלץ עבור תקופת ההחלמה. בהצלחה!

צרי קשר

כל שאלה אנחנו פה בשבילך

כתבות נוספות
מחטב גוף שלם לאחר ניתוח, מחטב מומלץ

מחטב גוף שלם

מחטב גוף שלם לאחר ניתוח עומדת לעבור ניתוח שאיבת שומן? הכירי את הבגד שיאפשר לך לשפר את תוצאות הניתוח, להפחית את עוצמת הכאב בימים שלאחר

קרא עוד »

שאיבת שומן מהסנטר

שאיבת שומן מהסנטר: ההליך הרפואי שיאפשר לכם ליהנות ממראה צעיר, חיוני ומחוטב יותר תוך זמן קצר. שאיבת שומן בסנטר מאפשרת למטופל לקבל קו לסת מסותת

קרא עוד »
יריעות סיליקון

יריעות סיליקון

מדבקות סיליקון לצלקות – יריעות סיליקון לצלקות לאחר ניתוח יריעות סיליקון הן מדבקות המסייעות בשיפור נראות צלקות, בזכות סגולותיו של הסיליקון אשר נודע כתורם בריפוי

קרא עוד »
לשיחה לחצי כאן
1
💬 יש לך שאלה?
MEDSHAPE
היי 👋
נשמח לשוחח בוואטסאפ