למה מומלץ לעבור ניתוח שיחזור שד?

חזייה לאחר ניתוח היא אביזר רפואי המיועד לנשים העוברות ניתוח שיחזור שד. החזייה מומלצת על ידי מנתחים פלסטיים כחלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה והיא מסייעת בזירוז שלו ובקבלת תוצאות טובות יותר מהניתוח. הנה כל מה שצריך לדעת על החזייה הייחודית הזו

ניתוח שיחזור שד הוא הליך כירורגי המיועד לנשים אשר חלו בסרטן השד ועברו כריתה מלאה של השד או כריתה חלקית. הימים שלאחר הניתוח מתאפיינים בכאבים, דימומים, נפיחות והגבלה בתנועה לצד תחושת אי נוחות כללית. מדובר בהליך כירורגי אשר מתבצע תחת הרדמה מלאה וכרוך בתקופת החלמה לא קצרה אשר נעה בין שישה לשמונה שבועות בממוצע.

כך מתבצע ניתוח שיחזור שד

ניתוח שיחזור שד מתבצע על ידי כירורג פלסטי והוא מאפשר לשחזר את מבנה השד ולתקן עיוותים שנוצרו בשד בעקבות הניתוח וגרמו לחוסר ברקמה או לאסימטריה בין שני השדיים. על ידי הניתוח ניתן להחזיר לשד שעבר כריתה את הנפח המקורי שלו וכך לאפשר לו לקבל את צורתו הטבעית. ניתן לעבור ניתוח שיחזור שד מידי, אשר מתבצע עוד באותו היום, מיד לאחר כריתת השד, כחלק מהניתוח עצמו, או בשלב מאוחר יותר, עם תום תקופת ההחלמה ולאחר סיום כל הטיפולים הנדרשים במידה ויש כאלו. ניתוח שיחזור שד מידי נחשב לבעל מספר יתרונות:

  1. קיצור ההליך הכירורגי – מדובר בניתוח משולב אשר חוסך מהמטופלת לעבור הליך כירורגי נוסף, אשר כרוך בהכנה והרדמה לצד תקופת התאוששות והחלמה.
  2. תחושה טובה יותר – ניתוח שיחזור שד מידי מאפשר למטופלת ליהנות ממראה שד יפה וטבעי וכך מפחית את השפעותיה השליליות של כריתת השד.
  3. תוצאה אופטימלית – בהליך משולב ניתן לשמר את עור השד עם סיום הכריתה, כך שניתן לעשות בו שימוש בתהליך השיחזור ועל ידי כך לקבל תוצאות טוב יותר.

למה מומלץ לעבור ניתוח שיחזור שד?

ניתוח שיחזור שד נועד להחזיר לשד אשר עבר כריתה חלקית או מלאה את נפחו המקורי ולשחזר את מראה העטרה. חשוב להבין כי הניתוח אינו מאפשר לקבל מראה זהה במאה אחוז לשד לפני ניתוח הכריתה, אך התוצאה אסתטית וטבעית במיוחד. כך ניתוח השיחזור מפחית משמעותית את נזקי כריתת השד ומאפשר למטופלת לחוש ביטחון. מדובר בניתוח בעל אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, כ-98%. קיימות מספר טכניקות לשיחזור שד: שיחזור באמצעות שתל, שיחזור באמצעות רקמה הנלקחת מאזור הבטן והגב או שילוב של שתי הטכניקות הללו יחד.

למה מומלץ לעבור ניתוח שיחזור שד? חזייה לאחר ניתוח

חזייה לאחר ניתוח שיחזור שד – חלק אינטגרלי מתהליך ההחלמה

מנתחים פלסטיים בארץ ובעולם ממליצים על רכישת חזייה רפואית ולבישתה מיד לאחר ניתוח שיחזור שד. לבישת חזייה לאחר ניתוח מאפשרת להפחית באופן משמעותי מעוצמת הכאבים וכך תורמת לזירוז תהליך ההתאוששות, בנוסף, לבישת החזייה מאפשרת למרקם העור לקבל את תוצאות הניתוח בצורה טובה יותר. לפי ההנחיה יש ללבוש את החזייה במשך כל שעות היממה במהלך החודש הראשון לאחר ניתוח שיחזור שד.

לאחר מכן מומלץ להמשיך ללבוש אותה במשך שעות השינה במהלך חצי שנה נוספת. החזייה לאחר ניתוח פותחה במיוחד עבור נשים שעברו ניתוח הקטנת או הגדלת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד, כריתת שד או החלפת שתלים. החזייה מומלצת על ידי מנתחים פלסטיים בארץ ובעולם כחלק חשוב מתהליך ההחלמה. אז איך זה עובד? החזייה מפעילה לחץ חיובי מתמיד על אזור החזה, מבלי ללחוץ על אזור התפרים או לגרום לכאב. על ידי לבישת החזייה ניתן לקצר באופן משמעותי את משך תקופת ההחלמה לאחר ניתוח שיחזור שד, להפחית מעוצמת הכאבים, הדימום והנפיחות בימים שלאחר הניתוח ואף לקבל תוצאות אופטימליות מהניתוח.

כל היתרונות של חזייה לאחר ניתוח שיחזור שד

ללבישת חזייה לאחר ניתוח שיחזור שד יש תרומה רבה ומשמעותית בתהליך ההחלמה. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלה:

מקנה תחושת ביטחון ומונעת חבלות – לבישת החזייה הרפואית במשך כל שעות היממה מאפשרת להדק את החזה אל הגוף וכך לשמור עליו אסוף היטב בתוך החזייה. כך היא מגנה על השדיים מפני טלטול ותנודות ובמקביל מאפשרת למטופלת לחוש מוגנת וליהנות מתחושת ביטחון.

מפחיתה נפיחויות – החזייה מפעילה לחץ אופטימלי על השדיים, מבלי ללחוץ על אזור התפרים או לגרום לכאב. כך היא מסייעת להפחית את הנפיחות בימים שלאחר הניתוח ומונעת היווצרות של בצקות. עוד מסייעת החזייה בנידוף וסילוק של נוזלים אשר מיוצרים במהלך הימים הראשונים שלאחר הניתוח.

מבנה ארגונומי – החזייה מעוצבת במטרה להתמזג עם הגוף עם מרקם העור באופן מושלם. היא מיוצרת מאריג ייחודי נושם והיפואלרגני אשר מונע היווצרות של רטיבות שעלולה להוביל להתפתחות בקטריות, פטריות וגירויים שונים בעור. העיצוב הנוח לצד הבד הנעים והקל מאפשר למטופלת ללבוש את החזייה במשך כל שעות היממה, כולל במשך זמן השינה, מבלי לחוש כל הפרעה. כמו כן, את החזייה ניתן ללבוש מתחת לכל בגד מבלי שניתן יהיה להבחין בה.

צרי קשר

כל שאלה אנחנו פה בשבילך

כתבות נוספות
מחטב גוף שלם לאחר ניתוח, מחטב מומלץ

מחטב גוף שלם

מחטב גוף שלם לאחר ניתוח עומדת לעבור ניתוח שאיבת שומן? הכירי את הבגד שיאפשר לך לשפר את תוצאות הניתוח, להפחית את עוצמת הכאב בימים שלאחר

קרא עוד »

שאיבת שומן מהסנטר

שאיבת שומן מהסנטר: ההליך הרפואי שיאפשר לכם ליהנות ממראה צעיר, חיוני ומחוטב יותר תוך זמן קצר. שאיבת שומן בסנטר מאפשרת למטופל לקבל קו לסת מסותת

קרא עוד »
יריעות סיליקון

יריעות סיליקון

מדבקות סיליקון לצלקות – יריעות סיליקון לצלקות לאחר ניתוח יריעות סיליקון הן מדבקות המסייעות בשיפור נראות צלקות, בזכות סגולותיו של הסיליקון אשר נודע כתורם בריפוי

קרא עוד »
לשיחה לחצי כאן
1
💬 יש לך שאלה?
MEDSHAPE
היי 👋
נשמח לשוחח בוואטסאפ