ניתוח מתיחת בטן: הדרך להשגת בטן שטוחה ומתוחה

נשים לאחר הריונות ולידות, גברים ונשים שהשילו משקל רב וכל מי שמעוניין בבטן שטוחה ומחוטבת – הכתבה הבאה בשבילכם. הנה כל מה שצריך לדעת על ניתוח מתיחת בטן.

אם בעבר ניתוח מתיחת בטן נחשב בגדר סוד שמור לאמיצות בלבד, הרי שהיום מדובר באחד מההליכים הכירורגים המבוקשים והפופולאריים ביותר. ניתוח מתיחת בטן מיועד לכל מי שהשנים, ההריונות או עודף המשקל גרמו לריכוז שמן באזור הבטן, אותו קשה להסיר באמצעות פעילות גופנית או ירידה במשקל. ניתוח מתיחת בטן מאפשר לכל מטופל או מטופלת ליהנות מקו מתאר מחוטב, מבטן מוצקה ושטוחה התואם בדיוק לפרופורציות ולמבנה הגוף. הפופולאריות הגוברת של ניתוח מתיחת בטן נובעת מיתרונותיו הרבים, הן במישור הפיזי והן בפן הרגשי -נפשי. מבחינה פיזית הניתוח מאפשר יציבה זקופה יותר ומאפשר לבצע פעילות ספורטיבית בקלות יותר וללא הפרעה. ברמה הנפשית הניתוח תורם רבות לחיזוק הבטחון העצמי ודימוי הגוף של המטופלים ולתחושה כללית טובה יותר.

למי מתאים ניתוח מתיחת בטן?

ניתוח מתיחת בטן הוא הליך כירורגי קוסמטי המיועד לשיפור צורת ומראה הבטן. במהלך הניתוח מוסרים עודפי עור ורקמות שומן מאזור הבטן. כמו כן מתבצע הידוק של רקמת החיבור במטרה לייצר מראה מתוח יותר. אם אתם סובלים מעודף שומן או עור נפול באזור הטבור, או מבטן תחתונה חלשה, ייתכן שהניתוח מתאים עבורכם.

עודף שומן, רקמת חיבור מוחלשת ופגיעה בגמישות מרקם העור באזור הבטן, עלולים להיווצר בעקבות שינויים פיזיולוגיים שונים, בהם: הריון, ניתוחי בטן כמו ניתוח קיסרי, הזדקנות, שינויים משמעותיים במשקל – עלייה או ירידה מהירה, גנטיקה ועוד. במקרים של מטופלת שעברה בעבר ניתוח קיסרי, ייתכן וניתן לשלב את הצלקת שנוצרה בניתוח הקיסרי יחד עם הצלקת החדשה שתיווצר בעקבות ניתוח מתיחת הבטן.

חשוב לקחת בחשבון כי לא כל מטופל מתאים לעבור ניתוח מתיחת בטן. במקרים בהם מתוכננת ירידה משמעותית במשקל או הריון עתידי, או במקרים של מחלות כרוניות כמו סכרת או מחלת לב, לא ניתן לבצע את ההליך. כך גם במקרים של ניתוחי עבר שהותירו צלקת משמעותית באזור הבטן.

למי מתאים ניתוח מתיחת בטן?

ניתוח מתיחת בטן: הדרך להשגת בטן שטוחה ומתוחה

ניתוח מתיחת בטן כולל את השלבים הבאים:

שלב 1: ניתוח זה מתבצע תחת הרדמה כללית, ההרדמה ניתנת דרך הוריד.

שלב 2: יצירת החתך. בשלב זה מתבצע חתך אופקי באזור הבטן, מהטבור ועד קו שיער הערווה. צורת החתך המדויקת ואורכו נקבעת בהתאם לכמות העור העודף אותו יש להסיר. בחלק מהמקרים יש צורך בביצוע חתך שני באזור הטבור, במטרה להסיר עודפי עור שהצטברו בבטן התחתונה. לאחר הרמת עור הבטן, מבצע המנתח תיקון של שרירי הבטן החלשים.

כעת מתבצע חיתוך של העור העודף ותפירה של העור שנותר. הטבור מורם מעלה בעקבות המתיחה ונתפר למקומו החדש.

שלב 3: סגירת החתכים באמצעות תפרים. חלק מהחתכים מודבקים לעור או נסגרים באמצעות סיכות.

הניתוח יכול להתבצע בשילוב עם הליכים קוסמטיים נוספים לעיצוב הגוף, כמו ניתוח חזה. במקרה כזה ניתן להשתמש בשומן שהוסר מאזור הבטן למילוי אזור החזה.

כיצד להתכונן לניתוח בטן?

עישון עלול להגביר את הסיכון לסיבוכים ולעכב את תהליך הריפוי לכן המטופל יידרש בהפסקת עישון למשך תקופה שתקבע על ידי הרופא המנתח. ברוב המקרים התקופה המינימלית היא חודש לפני הניתוח ועוד שבועיים לאחריו.

תזונה – בתקופה שלפני הניתוח חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה ולהקפיד לאכול ארוחות מלאות.

תרופות – במקרים של נטילת תרופות קבועות יתקרב המטופל יידרש בהפסקה מדובר על פי רוב בתרופות לדילול הדם.

לבישת בגד לחץ במשך תקופת ההחלמה

מחטב לאחר ניתוח הוא אביזר רפואי המיועד ללבישה בימים שלאחר הניתוח. זהו בגד אלסטי אשר מפעיל לחץ חיובי על אזור הבטן מבלי לגרום לכאב באזור התפרים. על ידי כך מתאפשרת הקלה משמעותית ברמת הכאב בימים שלאחר הניתוח. כמו כן לאביזר זה יש תרומה רבה בזירוז תהליך ההחלמה, הוא מסייע לגוף לסלק את הנוזלים שנוצרים בימים שלאחר הניתוח מפחית בצקות ומונע היווצרות של שטפי דם. בנוסף הוא מספק הגנה על אזור הניתוח. את המכתב ניתן ללבוש בכל שעות היממה כולל במשך הלילה מבלי לחוש בהפרעה, זאת הודות להרכב הבד הייחודי  שמאפשר תחושה אוורירית ונושמת ואינו גורם להזעה. לבישת בגד לחץ בימים שלאחר הניתוח נחשבת כחלק אינטגראלי מתהליך החלמה של ניתוח מתיחת בטן והוא מומלץ על ידי מנתחים פלסטיים מובילים בארץ ובעולם כולו.

סיבוכים ותופעות לוואי של ניתוח בטן

לאחר הניתוח המטופלים צפויים לחוות כאבים ונפיחות, עליהם ניתן להקל באמצעות משככי כאבים. כאבים אלו עלולים להמשך עד מספר שבועות לאחר הניתוח.

בנוסף, כמו בכל ניתוח, גם בהליך זה  ישנם סיכונים אפשריים, בהם: המטומה – דימומים, סרומה – הצטברות נוזלים, הצטלקות האזור, קרישי דם, חוסר תחושה או שינויים אחרים בתחושה באזור הניתוח.

צרי קשר

כל שאלה אנחנו פה בשבילך

כתבות נוספות
מחטב גוף שלם לאחר ניתוח, מחטב מומלץ

מחטב גוף שלם

מחטב גוף שלם לאחר ניתוח עומדת לעבור ניתוח שאיבת שומן? הכירי את הבגד שיאפשר לך לשפר את תוצאות הניתוח, להפחית את עוצמת הכאב בימים שלאחר

קרא עוד »

שאיבת שומן מהסנטר

שאיבת שומן מהסנטר: ההליך הרפואי שיאפשר לכם ליהנות ממראה צעיר, חיוני ומחוטב יותר תוך זמן קצר. שאיבת שומן בסנטר מאפשרת למטופל לקבל קו לסת מסותת

קרא עוד »
יריעות סיליקון

יריעות סיליקון

מדבקות סיליקון לצלקות – יריעות סיליקון לצלקות לאחר ניתוח יריעות סיליקון הן מדבקות המסייעות בשיפור נראות צלקות, בזכות סגולותיו של הסיליקון אשר נודע כתורם בריפוי

קרא עוד »
לשיחה לחצי כאן
1
💬 יש לך שאלה?
MEDSHAPE
היי 👋
נשמח לשוחח בוואטסאפ